Mariebergare



2 st äggvitor
200g skållad mald mandel
200 g florsocker
1/2 tsk bakpulver

Vispa vitorna till hårt skum.
Blanda de torra ingredienserna
och vänd ner i vitan
Klicka ut teskedsstora klickar på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen 15 min 150 grader.

Fyllning
50g smör
100g philadelphiaost
100g florsocker
1 tsk vaniljsocker

Vispa ihop allt tills det är vitt och fluffigt.

Bred krämen på de kalla kakornas underdel och sätt ihop två och två

Receptet kommer från tidningen Hembakat som jag fick låna av Emmelie.

Nu skall jag sätta i soffan och njuta av den här.


Kommentarer
Postat av: Malin

åååh dom var så goda! kan ja tänka mig fler gånger ;)

2011-05-17 @ 19:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0