Illdåd

Dagens boktips är illdåd av Thomas Eriksson, en bok som jag fått genom Booked.
 
I går var det fint väder här och jag låg ute och läset boken Illdåd.
 
Boken hade korta kapitel och var lättläst, men även fängslande vilket gjorde att jag sträckläste den.
 
Den handlar om en tjej som blir brutalt våldtagen på lucianatten, hon gör en polisanmälan och det blir en mycket jobbig rättegång för hennes del.
 
Man får följa rättegången och blir rätt irriterad många gånger hur advokaterna får offret till att bära skulden pga förflutet, kläder mm. Inte konstigt att det är många som väljer att inte anmäla ett brott när det blir offret som granskas mer än de åtalade.
 
Vill inte skriva så mycket mera hur det hela går,eftersom jag tycker ni skall läsa den själva och då vill jag ju inte avslöja allt för er.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0