Kakor

Nu har jag blandat ihop lite olika recept och gjort en aldeles ny kaka av det hela.

Till botten:

3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
175 gr smör
1 dl socker

Blanda ihop alltsammans och lägg i pappersformar.



Koka ihop en kräm:

50 gr smör
2-3 msk vetemjöl
4 msk socker
2 msk kakao
1 dl vispgrädde

Koka ihop tills det tjocknar.



Och så gör du en toscasmet

50 gr smör
50 gr socker
50 gr flagad mandel
1 msk mjöl
1 msk mjölk.

Ugn 175 grader

Ställ in de rullade bollarna i ugnen 7 min.

Tag ut och klicka i chokladkräm och så in 7 min till i ugnen.

Tag ut och ta över toscasmeten och utteligare ca 2 min i ugnen.

Klart.



Den uppmärksamme kanske undrar varför det först är små formar och sedan stora.

Det beror helt enkelt på att de små blev inte bra så jag började om och gjorde stora istället :)



Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var ett bra recept du kommit på! Mycket god kaka :)

2011-08-21 @ 17:46:59
Postat av: Malin

ja den var riktigt god :) kan du göra flera gånger ;)

2011-08-22 @ 20:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0