Julskumsfudge

I går bakade jag julskumsfudge de blev jättegoda.



Till ca 30 st behöver du:
50 gr skumtomtar (ca 10-12 st)
2 dl socker
1 dl grädde
50 gr smör
ev några droppar röd karamellfärg
100 gr vit choklad

Klipp tomtarna i småbitar. Lägg dem i en kastrull tillsammans med grädden, sockret och smöret.
Värm på medelvärme tills allt smält.
Ta av kastrullen från värmen och tillsätt hackad vit choklad. Rör om tills chokladen smält.
Droppa ev i några droppar röd karamellfärg för att förstärka den rosa färgen.
Klä en form med bakpapper och häll i smeten, så att det blir ca 1 cm tjockt.

Låt stå i kylen några timmar så att det stelnar innan den skärs i bitar.


Lägger även in ett foto på ett snögubbekort som jag skall posta i morgon.

Kommentarer
Postat av: Sari Hänninen

hej eva... vad bra att du frågar om hur torrembossingen funkar... då skall jag gör en video om det :-)... jag tar ju bara för givet att "alla" vet vad jag pratar om... :-)

2010-12-14 @ 22:00:50
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/
Postat av: Sari Hänninen

hej eva... nu finns d en video om torrembossing hos både min och scrap & hobbys blogg :-)....

2010-12-15 @ 08:11:01
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0