Tävling


Tävling
 
Har precis läst klart boken: Var blev du av Bernadette av Maria Semple.
 
Fick den geonom Booked. Och nu när jag läst ut den tänkte jag att den kunde lottas ut till en av er läsare så att fler kan få glädje av den.
 
Det är en humoristisk roman som i mitt tycke är indelad i tre delar.
 
Huvudpersonerna är Bernadette hennes man Elgie och deras dotter som kallas för Bee men är döpt till Balakrishna. De fick henne efter flera missfall, och när hon föddes hade hon ett hjärtfel som fick opereras. vilket gjorde henne väldigt liten och svag de första åren. Men nu som femtonåring är hon som vilken annan tjej som helst i hennes ålder.
Bee är en väldigt smart tjej och i ett svagt ögonblick lovade föräldrarna att hon skulle få vad som helst om hon fick högsta betyg i skolan. Och det har hon fått nu, det hon önskar sig är en resa tillsammans med föräldrarna till Antarktis.
 
Bernadette är en framstående arkitekt med fina priser i bagaget. Men nu har hon blivit något av en enstöring efter ett i hennes tycke stort nederlag. På dagarna har hon fullt upp med att köra Bee till skolan och reta sig på grannarna. Hon har blivit något av en enstöring och detta med att åka till antarktis är inget som hon ser fram emot.
 
Boken är skriven i mail form och i mitten kan det vara lite svårt att hålla ordning på vem som är vem. Men håll ut för på slutet blir det riktigt spännande.
Mer jag vill ju inte avslöja för den stora frågan är. Var blev du av Bernadette.
 
Tycker du att det låter lockande att läsa denna? Tveka inte och vara med i tävlingen, det enda du behöver göra är att skriva en kommentar till detta inlägget. Så drar jag en vinnare den 10/4 -13.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

JAg vill gärna vara med och tävla! :)

2013-04-03 @ 08:36:40
URL: http://romeoandjuliet.blogg.se
Postat av: annan

Den låter spännande, jag vill också tävla :)

2013-04-03 @ 08:57:58
URL: http://gunghesten.blogspot.com/
Postat av: Emeli

Pick me!

2013-04-03 @ 09:02:01
URL: http://www.boozenbooks.wordpress.com
Postat av: Jaana

Eftersom jag också gillar både böcker o pyssel, så var jag tvungen att kika runt lite här i din blog o hittade massor av inspiration ! :-) Tar också en "lott" i ditt boklotteri !

2013-04-03 @ 09:04:14
URL: http://annuenpysselblogg.blogspot.se/
Postat av: bloggbohemen

Jag var inte tillräckligt snabb för att få boken via Booked så jag hoppas på bättre tur i ditt lotteri! :)

2013-04-03 @ 09:17:26
URL: http://bloggbohemen.blogspot.se
Postat av: Martina

Jag var inte tillräckligt snabb att få den via Booked men skulle gärna läsa den! :)

2013-04-03 @ 09:32:46
Postat av: fante

Jag är också gärna med, eftersom jag inte hann få den via Booked.

2013-04-03 @ 09:38:11
Postat av: Sofia

Vilken himla bra idé Eva! Denna idé kommer jag sno av dig och lotta ut "En tesked jord och hav" i min blogg när jag läst ut den :)

Precis som några andra skrivit så hann jag inte heller få den från Booked så jag är gärna med i utlottningen jag också!

2013-04-03 @ 09:51:33
URL: http://www.littleboxes.se
Postat av: Ulrika

Vilken bra idé! Du har startat något nytt. Är gärna med i lotteriet om boken... :-)

2013-04-03 @ 09:53:29
Postat av: Malin

Jag är gärna med i utlottningen!

2013-04-03 @ 12:07:22
Postat av: Annica

Toppenidé!
Jag vill gärna vara med i utlottningen. Jag hade längtat efter att få läsa den boken, men hade inte turen med mig. Håller tummarna nu. ; )

2013-04-03 @ 12:50:07
Postat av: Barbro

Vore kul att vinna din bok Eva!

2013-04-03 @ 17:42:25
Postat av: Kajsa

Jag är gärna med och tävlar!

2013-04-06 @ 17:56:06
URL: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
Postat av: Anki

Om jag vinner så tycker jag vi gör en repris av din utlottning när jag är klar så ännu fler kan vinna!

2013-04-08 @ 17:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0