Turkanarapporten

Eftersom jag är med i Booked så har jag den stora förmånen att få hem böcker och läsa dem innan de kommer ut i handeln.

Nu har jag läst ut Turkana rapporten av Christian Unge.



Den handlar om en kirurg som har ett rörigt liv i Sverige och väljer att åka till Kenya och arbeta för läkare utan gränser. Där faller han för antropologen Nadine som senare blir kidnappad, varför??? Det visar sig finnas en hemlighet som till varje pris måste skyddas.

Boken var lite väl rå och otäck många gånger för att passa mig. Men annars var den väldigt spännande. Och det bästa av allt allt överskott av försäljningen av boken går oavkortat till Läkare Utan Gränser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0