Fudge

Har börjat med julgodiset nu, först ut blev fudgen.

Detta recept har jag bakat efter i 25 år nu, det är ju dumt att byta när detta är så bra.

Fudge

2 kkp socker
1 hg blockchoklad
3 msk sirap
1 kkp grädde
2 msk smör
1 msk vaniljsocker

Blanda socker, choklad, grädde och sirap. Koka upp under omrörning.
Koka upp på högsta sedan 45 min på 1:an.

Grytan dras från värmen och smöret tillsättes, när alltsammans svalnat såpass att smeten blivit ljumn tas vaniljsockret i och smeten vispas kraftigt tills den ljusnar och tjocknar och inte längre är glansig.

Häll smeten i en form med bakplåtspapper i.

Skär när den blivit kall.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas man kan få smaka lite.... Jan ät inte upp allt innan jag kommer hem!!

2011-12-16 @ 22:38:50
Postat av: Eva

Hm jag har mina misstankar vem denna anonyma person är. Finns ett litet fat till Jan.

2011-12-17 @ 08:05:03
URL: http://evaspysselblogg.blogg.se/
Postat av: Anki

Coolt, jag visste inte att jag var anonym....

//Anki



....vill fortfarande gärna smaka....även nu när jag avslöjat mig =)

2011-12-17 @ 21:48:42
Postat av: Anki

Såååå goda, jag önskar mig en låda i födelsedagspresent!

2011-12-26 @ 15:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0